8. ULUDAZ UĞUR BÖCEKLERİ FESTİVALİ
23/08/2015   By:    HABERLER   No Comment

HABER: Sena Öcal

Ülkemizde güzel şeyler de oluyor. Zira geçtiğimiz Temmuz ayında, nereyekacsak.com ekibi olarak n11.com’un ana sponsorluğunu yaptığı 8. Uludaz Uğur Böcekleri Festivali’ne katılma şansımız oldu.

Kahramanmaraş’ın Çimen Dağı zirvesinde yer alan Uludaz Yaylası, her yıl Mayıs sonundan itibaren Türkiye’nin en büyük uğur böceği kolonisine ev sahipliği yapıyor. Sekiz yıldır da hem yurt içi hem de yurt dışından insanlar bu görsel şölene şahit olmak için bölgede kamp kuruyorlar.

Bu sene onlara biz de katıldık ve iki günlük gezimize birçok aktivite sığdırdık. Yaylaya çıkış maceramız öğlene doğru başladı. Yaklaşık iki buçuk saat süren bu yolculukta zaman zaman uçurumun dibinden geçerek yüreğimiz ağzımıza gelse de yol boyunca her virajda manzaranın ayrı güzel olması bu yolu çıkmaya değer dedirtti.

uludaz-yaylasi

2500 metre yükseklikteki Uludaz Yaylası

Festival alanına ulaştıktan bir süre sonra uğur böceklerini görmek için yürüyüşümüze başladık. Aslında festival her sene yaz başında yapılırken, bu sene seçimlerden dolayı 25-26 Temmuz’da yapıldı, dolayısıyla beklediğimiz kadar çok sayıda uğur böceği görme fırsatımız olmadı ancak buna rağmen bizim için bu kadar uğur böceğini, üstelik nefes kesen bir manzaraya karşı görmek bir harikaydı!

uludaz-yaylasi-ugur-bocekleri

İşte 8. Uludaz Uğur Böcekleri Festivali’ne gelme sebebimiz: Türkiye’nin en büyük uğur böceği kolonisini görmeye geldik. Dağın tam zirvesinde her yerde böyle uğur böcekleri var. Arka planda, solda aşağıda görülen yer de festival alanı.

n11.com bize çok güzel bir jest yapıp Uludaz Uğur Böcekleri Festivali’ne gelmişken, bizi Kahramanmaraş’ın yanı sıra Gaziantep’te de ağırladı. Kahramanmaraş’ta Bakırcılar Çarşısı’nı gezdik, şoförümüzün tavsiyesi üzerine şehirde Tayyip Et Lokantası isimli kebapçıda yemek molası verdik. Etin lezzeti muazzamdı. Tabii ki gelmişken dondurma yememek olmazdı, meşhur Yaşar Pastanesi’nde dondurma yemeye de gittik. Anlatılanlardan çok daha iyiydi. Ertesi gün ise tarihi yerleri, sıcakkanlı insanları, yemekleri ve tatlılarıyla çok sevdiğimiz Gaziantep’deydik.

kahramanmaras-yasar-pastanesi

Maraş dondurmasını en iyi yapan yerlerden Yaşar Pastanesi

gaziantep-baklava

Elbette Gaziantep için de tavsiyelerimiz var: Yolunuz düşerse Halil Usta ve İmam Çağdaş’ta kebap, Koçak’ta baklava yemeden, Tahmis’te de menengiç kahvesi içmeden dönmeyin.

uludaz-ugur-bocegi-festivali

n11.com ekibine ve özellikle Desibel Ajans’tan Damla ve Nihan’a bizi ağırladıkları için çok teşekkürler!